Δ τάξη

 

 

05-06-2021 

Συνεχίζουμε τις δράσεις μας ,ενημερωθείτε πατώντας την  μπλε γραμμούλα και παρακάτω   στο Microsoft Sway  και θα δείτε όλο το υλικό και φωτογραφίες ( θα σας εμφανίσει ένα μολυβάκι – edit / button ) !!

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΛΟΖΟΣ , Δ ‘ ΤΑΞΗ ,ΔΗΜ.ΣΧ.ΦΙΛΙΠΠΩΝ( ΕΝΔΙΦΕΡΟΜΑΙ..ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ)

03 – 06 – 2021

Πατήστε στην παρακάτω μπλε γραμμούλα και ενημερωθείτε για τις δράσεις μας στο επόμενο στάδιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων!

ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΛΟΖΟΣ , ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ , Δ΄ ΤΑΞΗ ΔΗΜ.ΣΧ.ΦΙΛΙΠΠΩΝ.

05 -04 -2021

Εργαστήριο 1

 

 

Αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων που θα αναπτύξουμε με τους μαθητές/μαθήτριές μας αξιοποιώντας την ταυτότητα του εκάστοτε προγράμματος

Εργαστήριο 2  

Ζωγραφίζω κάτι από τον τόπο μου( που αφορά ιστορία,παρελθόν.Εκκλησία,σχολείο,μουσείο παλιό σπίτι.

Εργαστήριο 3  

Παρακολούθηση βίντεο:Mια φορά κι ένα καιρό ήταν ο άνθρωπος.(Ανάγκη για επικοινωνία-γραφή.)

Εργαστήριο 4

 

 

 

Ανάδειξη της ανάγκης για επικοινωνία στη σύγχρονη και παλαιολιθική εποχή.Αξιοποίηση της τέχνης ως μέσο έκφρασης,συνειδητοποίηση και έκφραση καθημερινών προβληματισμών ή εμπειριών μέσω τέχνης.Σχεδιασμός γκράφιτι σε Α4.Απαντήσεις σε επιμέρους ερωτήσεις σχετικές με τις εικόνες από το γράφιτι και από τοιχογραφία.
Eργαστήριο 5  

 

Παρακολούθηση βίντεο και στη συνέχεια κουίζ σχετικά με την παλαιολιθική-νεολιθική εποχή.Σε χαρτί κάνσον  χωρίσαμε τις δύο εποχές και παίξαμε το παιχνίδι με τις καρτέλες που έπρεπε να τοποθετηθούν στη σωστή εποχή.

Εργαστήριο 6

 

 

 

 

Βραχογραφίες Φιλίππων.Έγινε μια πρώτη προσέγγιση του θέματος στην τάξη με παρουσίαση βίντεο από τις βραχογραφίες στην περιοχή Προφήτης Ηλίας στο χωριό των Φιλίππων.Οι μαθητές πήραν πολύ χρήσιμες πληροφορίες και προετοιμάστηκαν  για την επίσκεψη στον τόπο με τις βραχογραφίες  που θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το ΚΠΕ Φιλίππων.
 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήριο 7  

 

Εργαστήριο 8 

 

 

Εργαστήρι 9 

 

 

 

 

 

Eργαστήρι 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήρι 11 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Επίσκεψη της τάξης στις βραχογραφίες Φιλίππων.Οι μαθητές  άκουσαν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα και δημιούργησαν και οι ίδιοι τις δικές τους   

 

Επίσκεψη της τάξης στις βραχογραφίες Φιλίππων.Οι μαθητές  άκουσαν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα και δημιούργησαν και οι ίδιοι τις δικές τους   

 

Επίσκεψη της τάξης στις βραχογραφίες Φιλίππων.Οι μαθητές  άκουσαν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα και δημιούργησαν και οι ίδιοι τις δικές τους   βραχογραφίες.Έμαθαν από τον υπεύθυνο του ΚΠΕ για τους προιστορικούς οικισμούς της ευρύτερης περιοχής,συζήτησαν μαζί του και εντυπωσιάστηκαν από όλα αυτά που άκουσαν . 

  

Στην τάξη  ο καθένας  έγραψε από μια μικρή ιστορία  σχετική με το θέμα της βραχογραφίας που ζωγράφισαν.Επίσης έγινε συζήτηση σχετική με την επίσκεψή μας στις βραχογραφίες(τι τους έκανε εντύπωση,συνασθήματα.Π.χ. πως ένας άνθρωπος μπορούσε να χαράξει την ιστορία της φυλής του).

Σε συνέχεια της επίσκεψης στις Βραχογραφίες Φιλίππων τα παιδιά μελέτησαν επεξεργάστηκαν το ποίημα <<Βραχογραφήματα>>  του Κώστα Πούλια,γνωστού ποιητή της περιοχής και προετοιμάστηκαν για την επίσκεψη του ίδιου του ποιητή στο σχολείο για να τους εξηγήσει και να μάθουν περισσότερα πράγματα για τις βραχογραφίες και τη σημασία τους.Το ποίημα είναι το εξής μαζί και οι ερωτήσεις.

 

ΒΡΑΧΟΓΡΑΦΗΜΑΤΑ

 

Πάνω στη πέτρα τη σκληρή, χιλιάδες χρόνια τώρα,

xαραγμένες γραμμές και σχήματα, μυστηριακά,

στέλνουν σε δρόμους μακρινούς τη φαντασία.

Τη φαντασία που γνέθει μύθους κι ιστορίες και φαντάσματα

που ξεστρατίζουν μεσ’ του χρόνου τα περάσματα.

Τοξότες, βέλη και καβαλάρηδες παράξενοι,

πάνω σε ζώα μ’ άγνωστες μορφές,

αναπτερώνουν ελπίδες μυστικές για θησαυρούς κρυμμένους

κάποιες άλλες εποχές.

Και σκάφτουν κάθε τόσο, μετρώντας τα σημάδια, απ’ τα σχήματα,

πλούτο εφήμερο ζητώντας.

Μα γίνεται να υπάρχει πλούτος πιότερο και πιο μεγάλος θησαυρός

απ’ τις γραμμές αυτές τις ίδιες τις παράξενες,

που αιώνες αντιστέκονται στο χρόνο, στη ζέστη και στη παγωνιά

και κουβαλούν το μήνυμα του άγνωστου εκείνου καλλιτέχνη.-

 

Αφού διαβάσουμε και συζητήσουμε το ποίημα….

1. Υπογράμμισε τους αγαπημένους σου στίχους κι εξήγησε γιατί τους ξεχώρισες!

2. Γράψε έναν δικό σου τίτλο για το ποίημα!

 

 

 

 

 

Συνάντηση με τον Κώστα Πούλια.Συζήτηση για βραχογραφίες-ποίημα.Τα παιδιά έκαναν πολλές ερωτήσεις στον ποιητή και λύθηκαν όλες οι απορίες τους.Ο ίδιος δε χάρηκε ιδιαίτερα γιατί διαπίστωσε το μεγάλο ενδιαφέρον  που έδειξαν τα παιδιά για το ποίημα γιατί το μελέτησαν πραγματικά και  κατάφεραν να εξηγήσουν και να ξεχωρίσουν στίχους με ιδιαίτερη σημασία.Τονίστηκε η μεγάλη αξία των βραχογραφίων για την περιοχή και όχι μόνο..

 

Οδυσσέας Ελύτης:Άξιον Εστί.Έγινε συζήτηση πάνω στο ποίημα,κάναμε ένα μικρό αφιέρωμα στον ποιητή και έγραψαν ευχές  του πρώτου ανθρώπου που έγραψε πάνω σε βράχο.Παραθέτονται παρακάτω.

 

”Να έχει φαγητό”               ΜΑ.ΛΟ.

”Να μην πεθάνει ποτέ ”    ΕΦ.ΜΠ.

”Να τον θυμούνται”          ΜΙ .ΤΟ.

”Να είναι καλά”                  ΒΑ.ΠΑ.

” Να έχει σπίτι ”                  ΚΥ.ΕΛ.

”Να είναι χαρούμενος ”    ΧΡ.ΣΑ.

”Να έχει νερό”                     ΜΑ.ΜΙ.

”Να τον αγαπάνε πολύ”    ΣΤ.ΣΟ.

”Να έχει φωτιά”                   ΕΛ.ΒΑ.

”Να έχει ρούχα”                  ΧΡ ΤΟ.  

”Να μην πεθάνει κανείς από την οικογένειά του”   ΚΩ .ΑΡ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τι είναι τα εργαστήρια δεξιοτήτων ;

Tα Εργαστήρια οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία) και περιλαμβάνουν διάφορες επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως π.χ. εθελοντισμός, οικολογική συνείδηση, πρόληψη από εξαρτήσεις, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, επιχειρηματικότητα, πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες κ.ά.Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, θα αξιοποιηθούν καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας και πρακτικές σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού .

1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ :ZΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – EY ZHN 

Ο δικός μας τίτλος:

<< Εγώ για σένα , εσύ για μένα,όλη η τάξη είμαστε ένα ! >> 

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΘΕΜΑΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΥ:

  • Να διερευνηθεί ο βαθμός ανάπτυξης συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και να καλλιεργηθούν με προοπτική την αποτελεσματική συνεργασία των παιδιών στα πλαίσια του προγράμματος.
  • Να ενισχυθεί η αυτοεκτίμησή τους και να συνειδητοποιήσουν ότι η συνειδητή και φιλότιμη συμμετοχή τους θα προωθήσει όχι μόνο το δικό τους καλό , αλλά και της ομάδας της τάξης.
  • Να καλλιεργήσουν τα παιδιά δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ τους και με τους/τις εκπαιδευτικούς.
  • Να αναπτύξουν τρόπους αναγνώρισης των αιτιών για ένταση στις σχέσεις μεταξύ τους, αλλά και τρόπους διαχείρισης των συγκρούσεων.

 

ΣΤΟΧΟΙ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ:

 

1. Αναγνώριση και υγιής έκφραση συναισθημάτων.

  • Να αποκτήσουν τα παιδιά την ικανότητα να διαχωρίζουν και να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα.
  • Να συνειδητοποιήσουν την ύπαρξη των διαβαθμίσεων στην ένταση των συναισθημάτων και να εξασκηθούν στον εύστοχο τρόπο περιγραφής τους.
  • Να απενοχοποιήσουν τα «αρνητικά» συναισθήματα και να υιοθετήσουν υγιείς τρόπους έκφρασής τους.
  • Να μάθουν να αποκωδικοποιούν τον τρόπο που εκφράζουμε τα συναισθήματα με το σώμα μας.

 

2. Αυτοεκτίμηση και αποδοχή των άλλων.

  • Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά τη μοναδικότητά τους εντοπίζοντας τα θετικά τους χαρακτηριστικά.
  • Να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και της αυτοπεποίθησή τους εκτιμώντας τις δεξιότητες και τις προοπτικές τους.
  • Να αντιληφθούν το ρόλο τους ως μέλη της  ομάδας και να αναγνωρίσουν την αντίστοιχη αξία των υπόλοιπων μελών.

 

3. Διαχείριση θυμού και επίλυση συγκρούσεων.

  • Να απενοχοποιήσουν τα παιδιά το συναίσθημα του θυμού.
  • Να αποκωδικοποιήσουν τους τρόπους με τους οποίους αντιδρούν όταν θυμώνουν και να υιοθετήσουν υγιείς και κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους έκφρασης του θυμού .
  • Να εξοικειωθούν με τεχνικές διαχείρισης θυμού.

 

4. Συνεργασία και αποτελεσματική επικοινωνία.

  • Να αναγνωρίσουν τα παιδιά την αναγκαιότητα της συνεργασίας και να δημιουργηθεί θετικό κλίμα για τη συμμετοχή τους στις ομαδικές δραστηριότητες.
  • Να διερευνήσουν τρόπους προαγωγής της επικοινωνίας.
  • Να αναγνωρίσουν τη σημασία και τον πολύτιμο ρόλο που έχει το κάθε μέλος ξεχωριστά στην έννοια της ομαδικότητας.

Να καλλιεργηθεί η εμπιστοσύνη ανάμεσα στα μέλη της ομάδας και να συνδεθούν περισσότερο μεταξύ τους.

 Επίσης κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης δουλέψαμε με τα  παιδιά με το υλικό που μας πρόσφερε ο παρακάτω σύνδεσμος :

https://sway.office.com/AaBd5BCCVjrJv3Vx?ref=Link